.comment-link {margin-left:.6em;}
Adverteren bij Daisycon



dinsdag, maart 16, 2004

Ramkrakers hebben het steeds vaker voorzien op fotozaken. Daarna volgen kledingzaken en computerwinkels. Door de plaatsing van rampaaltjes voor de deur van de juwelier verleggen de ramkrakers hun werkterrein. Dat blijkt uit gegevens van verzekeraar Interpolis. De verzekeraar bestudeerde honderd zaken, die alleen al voor een schadepost van 2,5 miljoen euro zorgden.

Ook audio- en videowinkels, parfumerieën en juweliers zijn gewild bij ramkrakers. Jaarlijks hebben ongeveer zevenhonderd tot achthonderd van dergelijke inbraken plaats. Criminelen rijden met een auto een pui aan stukken en grissen dan goederen uit een winkel. Interpolis schat de schade daarvan op 20 miljoen euro. Eén op de drie ramkraken had vorig jaar bij een fotozaak plaats. De buit bestond vooral uit digitale camera's en mobiele telefoons.

Bron: ANP.





<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?